Alla inlägg under juli 2008

Av Lovisa - 30 juli 2008 20:10

Nu är jag tillbaxs från ett soligt o varmt france!! :)

Eller vi har ju inte pricis bara varit i frankrike, vi har varit i Tyskland, danmark, schweiz, österike, Lichtenstein, Holland, Belgien, Italien och förståss frankrike :)

Asså det tar typ evigheter i att åka bil spesiellt om man inte har något att göra..

Men jag utgärdade de timmarna i bilen till Frankrike, vi bodde en bit utanför Cannes.

Hotelet var väldigt fint o så, men det var rätt trångt.

Arvid o Jacob fick sova i soffan och jag o helena sov i var sin söng, det var faktiskt sköna sängar :)

Vi hade bara några meter till poolen :)

Men som vanligt blir någon sjuk på resan den här gången var det Arvid :(

Vi åkte inn till Cannes o åt typ italiensk mjukglass, sen när vi skulle åka hem så spydde arvid ROSA, antagligen av den rosa glassen han åt, det var inte så kul att sitta i samma bil pricis, men det var inte värre än att han spydde typ tre gånger eller nått, sen dan efter var han frisk igen :)

Ialla fall , vi spelade kort typ vare kväll o drack coca cola =)

O så stängde vi ute arvid o helena på balkongen , det var skit kul, fast sen kom pappa o sa till oss att släppa inn dom zzz

Aja dom vi ialla fall kex o vatten XD

Nu orkar inte jag skriva mer..

Hejdå.


Förresten, Vi har blivit nya ägare till en katt som heter Bitta :)

Tror jag ialla fall xd

Av Lovisa - 13 juli 2008 21:06

har inte skrivit på länge men, det har hänt as mycket saker, bland annat man har varit på gotland ^^

Vi var där i en vecka ungifär , vi bodde inne i visby, Först fick vi åka till oskarsham, för det var där båten åkte, det tog unifär 3 timmar med båten, sen när vi hade åkt av båten, skulle vi hitta rätt hus.. det var inte de lättaste men till slut hittatde vi rätt ^^

De som vi hyrde huset av hade 6 barna och två hundar, fattar  inte hur de står ut..

Men men.. jag och helena fick dela rum, det var en vånings säng, derför fick djungelns lag gälla , störs och starkast bestämmer ^^ , nä då, vi enades om att vi sov varannan natt uppe och nere, fast sängen där nere var skönast ^^

Nästa dag så åkte vi och badade, det var rätt kallt i vattnet..

Vi var inte där så länge..

Sen någon dag kommer inte ihåg vilken, så åkte vi till fårö .

Det var väldigt fint där. Vi badade på enn JÄTTE fin starnd , inte bland raukarna ^^

Och så kollade vi på ingmar bergmans grav, det var inte något specielt.

Och en dag åkte vi till Lummelunda grottorna, det var bara 8 c där nere :S

Men det var as fint ^^

Vi gick rätt mycket inne i visby, rättare sagt inanför murana, där köpte jag min lilla kompis , rättare sagt Bosse ! Gissa va han var för djur då?

 ---------------------------------------------------------------------------------------------


Idag var Farmor och Farfar här, vi firade Helena o Pappa, helena fick ett par rullskor, och pappa fick en kruka av helena ^^

Fast jag fick också en prisent, ett par Rull skor^^

Det är faktsikt svårare än man tror att gå med såna, jag har tränat jätte mycket, fast jag lyckades trilla på asfalten, och slå i båda händerna och handledarena och rumpan, har fortfarande ont..

Fast för Helena gick det inte bättre, men hon trillade ialla fall inte.

--------------------------------------------------------------------------------------------


På tisda åker vi till Frankrike, först ska vi åka till göteborg och ta båten över till tyskland, sen blir det en massa åkande till Frankrike, vi ska bo i cannes, o vi ska besöka paris också.

Jag har räknat ut att vi kommer åka igenom 12 länder !!

Vi ska vara borta i två veckor och en dag ^^


----------------------------------------------------------------------------------------- 

Presentation

Omröstning

tokio hotel bäst?
 JAAAA
 De är bra :)
 sådär
 njaa
 blää

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards